Herkent u zich als patiënt of cliënt in één van onderstaande situaties?

          • Tijdens een behandeling in het ziekenhuis is iets misgegaan waar u (blijvend) pijn en ongemak van ondervindt.
        • Uw zorgverlener weigert u inzage te geven in uw dossier, terwijl u daar recht op hebt?
      • Gaat uw gemeente niet of onvoldoende in op uw ondersteuningsvraag in uw thuissituatie?
  • Vindt u dat u niet serieus genomen bent in uw hulpvraag door uw zorgverlener?
  • Of u krijgt binnenkort een zogenaamd keukentafelgesprek met iemand van de gemeente en wil dat niet alleen doen?

 

In de zorg- en welzijnssector spannen zorgverleners en gemeenten zich in het algemeen erg in om de zorg voor u zo optimaal mogelijk te regelen en te bieden.

Desondanks kan het voorkomen dat u ontevreden bent of met een klacht geen raad weet. JAZORG houdt zich primair bezig met het adviseren en ondersteunen van de patiënt/cliënt die problemen ondervindt bij het realiseren van zijn of haar rechtspositie in de zorg- en welzijnssector. Denkt u hierbij aan:

  • Inzage in uw medisch dossier
  • Schending van uw privacy
  • Klachten over uw hulpverlener
  • Medische fouten bij u gemaakt
  • Niet eens met hoogte eigen bijdrage
  • Aanvraag medische behandeling niet vergoed
  • Verzoek om adequate rolstoel niet ingewilligd
  • Uw zorgbehoefte en wensen worden niet erkend in het keukentafelgesprek met de gemeente

Bij JAZORG treft u een luisterend oor en een persoonlijke benadering. In combinatie met een deskundig advies zorgt JAZORG ervoor dat er een maximaal haalbare en aanvaardbare oplossing voor uw klacht komt. Uw belang staat daarbij altijd centraal en de weg naar resultaat wordt bereikt door een (h)echte samenwerking.

 

JAZORG geeft u informatie en advies,  bemiddelt en verleent u bijstand bij:

  • Keukentafelgesprek met uw gemeente;
  • Onvrede over hulpverlener/hulpverlenende instelling;
  • Klachtzaken bij klachtencommissies;
  • Medische tuchtzaken bij regionale tuchtcolleges en het Centraal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg;
  • Procedure klachtmelding bij Inspectie voor de Gezondheidszorg;
  • Aanspraak op zorg of voorziening (op grond van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, Zorgverzekeringswet, Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (sinds 2015 Wet Langdurige Zorg);
  • Persoonsgebonden Budget;
  • Bezwaar en beroep bij afwijzing zorgaanspraak door gemeente, Centraal Indicatieorgaan Zorg, Zorgkantoor   
  • Letselschade door medische missers.

Expertise van Bart Dirkx

  • (Zelfstandig) klachtenfunctionaris
  • Adviseur Klachtenopvang bij Zorgbelang Brabant
  • Sociaal Juridisch ondersteuner van budgethouders Persoonsgebonden Budget
  • Coördinator Informatie en Klachtenopvangbureau Gezondheidszorg bij Regionaal Patiënten/Consumenten Platform Midden-Brabant
  • Juridisch medewerker bij P.A.M.M. Dingemans, letselschadeadvocaat

Ook voor u of uw organisatie kan JAZORG zeker iets betekenen. Vraag rijblijvend een gesprek aan en bel met 06 - 30 42 28 66 of email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.